Madeleine Widaeus ny CIO på SEK

PRESSRELEASE 5 OKT 2017

Idag presenteras AB Svensk Exportkredits (SEK) nya CIO, Madeleine Widaeus. Madeleine Widaeus kommer närmast från posten som CIO på Bankgirot. SEK:s vd Catrin Fransson är mycket nöjd med rekryteringen.

– Madeleine har en stark drivkraft och erfarenhet av förändring, vilket gör att hon kommer kunna driva vår digitalisering och transformation på ett effektivt sätt, säger SEK:s vd Catrin Fransson.

Madeleine Widaeus kommer rapportera till VD och ingå i SEK:s ledningsgrupp.

– Med hennes bakgrund kommer hon också kunna vara med och utveckla SEK:s digitala erbjudande för att hjälpa ännu fler kunder att bli konkurrenskraftiga internationellt säger SEK:s vd Catrin Fransson.

Om AB Svensk Exportkredit, SEK

SEK ägs till 100 procent av svenska staten och har uppdraget att säkerställa tillgången till finansiella lösningar för svensk exportnäring. SEK är den naturliga samarbetspartnern för exportörer och erbjuder kunskap, erfarenhet och olika finansiella lösningar, allt för att fler svenska företag ska vinna fler exportaffärer.

Nyfiken på mer om SEK?

Det här gör SEK