NYHET: SEK-podden med Elisabeth Ogéus, ScandiNova Systems

I säsongens sista avsnittet av export-podden gästas vi av Elisabeth Ogéus, CFO på Uppsalaföretaget ScandiNova Systems.

Elisabeth är en hårt arbetande CFO där drivkraften alltid har varit att leverera. ScandiNova Systems är det helsvenska högteknologiföretaget där 95 procent av verksamheten går på export. Med cirka 60 anställda, kontor i Uppsala och nu senast en hub i Japan växer bolaget så att det knakar. ScandiNovas verksamhet är indelat i tre områden; Science, Medtech och Industry.

Vi får höra om det svenska högteknologiska företaget som tillverkar pulsade modulatorer där 95 procent går på export inom områden så som cancerbehandling, forskning och ny teknik för behandling av livsmedel. Och vilken avgörande roll finansieringen spelar i bolagets tillväxtresa och varför man är världsledande.

ScandiNova Systems utvecklar och tillverkar pulsgeneratorer som används i olika högeffekts- och högspänningsapplikationer inom följande områden:

• medicinska tillämpningar (strålbehandling, imaging mm)
  • industriella applikationer (industriell röntgen, sterilisering mm)
  • radar samt forskningsapplikationer (accelerator­system för
  • forskning inom partikelfysik, bioteknik, läkemedel, kemi med mera)

Läs mer om ScandiNova

Samtalsledare: Kim Rydeheim

Lyssna på avsnittet med ScandiNova Systems på Soundcloud

SEK-podden

SEK-podden, en serie samtal med olika gäster om ämnen som kretsar kring SEK:s omvärld.

Mer om podden här